Arashiyama Yang Nyaman

Pada sebelah petang, saya tiba di Arashiyama dengan bas tambang.
Antara tarikan utama kawasan ini adalah bamboo groove ini.
 
 
Hutan buluh ini mewujudkan suasana yang nyaman.
 
 
Di sini juga terdapat lintasan kereta api Japanese Railway.
 
 
Selepas puas berjalan, saya menaiki tram untuk balik ke Bandaraya Kyoto.
 
 
Tram ini turut menggunakan jalan raya di tengah bandar sebagai laluan.
 
Seterusnya saya menaiki tren untuk balik ke hotel.
 
Jika di Tokyo, saya menginap di hotel kapsul. Di Kyoto pula, saya menginap di hotel kabin. Berbeza dengan kapsul, kabin hanyalah satu tingkat dan saiznya lebih besar.
 

 

Beginilah keadaan di dalam kabin.
 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Mengisi petrol di Thailand

Ligor yang Penuh Sejarah

Membawa Motosikal Malaysia Memasuki Vietnam