Melawat Marble Mountains dan Balik Malaysia

Selepas melawat Hoi An, pemandu membawa saya ke Marble Mountains yang terletak kira-kira 15 minit perjalanan dari pekan lama tersebut. Terdapat lif untuk naik ke atas bukit dengan bayaran 15,000 Dong (RM 2.50)

Dari bahagian atas bukit kelihatan jelas pantai Danang.

Pantai Danang
Pekan yang banyak perusahaan ukiran batu marmar
Di puncak bukit ini juga terdapat satu pagoda yang besar.

Juga terdapat beberapa gua.

Saya cuma meluangkan masa 15 minit di sini kerana perlu bergegas ke lapangan terbang kerana penerbangan pulang adalah pada jam 4:00 petang.

Bergambar bersama pemandu
Pemandu pun membawa saya ke lapangan terbang antarabangsa Danang. Pukul 2:10 petang saya tiba di lapangan terbang.

Tepat jam 4:00 petang, kapal terbang meninggalkan Danang.

Semasa kapal terbang meninggalkan Danang saya dapat melihat dengan jelas sisa-sisa tinggalan perang Amerika dahulu.

Pemandangan Danang dari udara

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Mengisi petrol di Thailand

Ligor yang Penuh Sejarah

Membawa Motosikal Malaysia Memasuki Vietnam